Formació
COM TUTORITZAR
UN PROJECTE D'INVESTIGACIÓ
AMB JOVES ESTUDIANTS?
Objectius
- Motivar el professorat de secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà de la Comunitat Valenciana perquè desenvolupe projectes d’investigació amb l’alumnat.
- Proporcionar al professorat nocions i eines bàsiques sobre el mètode científic i la seua aplicació en qualsevol àrea del coneixement.
- Donar recomanacions sobre com preparar la memòria descriptiva i el vídeo de presentació de la investigació.
Persones destinatàries
Professorat d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius Grau Mitjà
Ponents
- Begoña Fanjul, responsable de la gestió del projecte Sapiència.
- Asunción Menargues, especialista en Didàctiques de les Ciències Experimentals de la Universitat d’Alacant.
- Juan Carlos Fita, especialista en comunicació audiovisual.
Resum
Dur a terme un projecte d’investigació comporta el poder avançar en el coneixement o resoldre un problema per a la societat. Aquests projectes poden estar encaminats a millorar la vida de les persones o el nostre entorn. Per a això, s’han de formular preguntes que guien la investigació i que generen oportunitats per a contrastar les idees mitjançant evidències científiques sobre les quals es construeix el coneixement.
Per això és necessari abordar de quina manera es construeixen els coneixements científics, independentment de l’àrea de coneixement en la qual s’estiga treballant i com es pot organitzar la investigació que s’ha de dur a terme.
Aquest curs es presenta com una guia per a ajudar a organitzar el treball que representa dur a terme un projecte d’investigació en les seues diferents fases, perquè siga coherent i sòlid, i que presente un producte final útil per a avançar en el coneixement o per a la resolució de determinats problemes.
Contingut
Primera sessió:
- 15.30h. Benvinguda i paraules de les autoritats convidades.
- 15.35h. Què és Sapiència?
Breu explicació de la iniciativa Sapiència i la seua finalitat.Begoña Fanjul, responsable de la gestió del projecte Sapiència.
15.40h. Introducció: Què són les idees espontànies sobre un camp de coneixement i com es construeixen els coneixements científics.
Asunción Menargues, especialista en Didàctiques de les Ciències Experimentals de la Universitat d’Alacant.
- 16.30h. Tancament de la sessió.
Segona sessió:
- 15.30h. Com es construeix la ciència? Reflexió sobre com es duu a terme un projecte d’investigació. El mètode científic.
Asunción Menargues, especialista en Didàctiques de les Ciències Experimentals de la Universitat d’Alacant.
- 16.30h. Tancament de la sessió.
Tercera sessió:
- 15.30h. Exemples sobre com dur a terme projectes d’investigació en diferents camps de coneixement i enllaç als apartats dels quals constaria la redacció d’aquest projecte.
Asunción Menargues, especialista en Didàctiques de les Ciències Experimentals de la Universitat d’Alacant.
- 15.30h. Tancament de la sessió.
Quarta sessió:
- 15.30h. 10 consells i… algun més per a fer un bon audiovisual
Juan Carlos Fita, especialista en comunicació audiovisual.
16.30h. Tancament de la sessió.
Dates
25 i 27 març
1 i 3 abril
Dimarts i dijous
Hores y Sessions
4 hores
4 sessions: d’ 1 hora
De 15.30 a 16.30 hores
Modalitat (en línia)
Google Meet
Inscripció
Fins al dia 24/03 a les 13.59 hores